SITUAȚIA EPIDEMIOLOGICĂ PRIN INFECȚIA COVID-19 ȘI PROCESUL DE VACCINARE mai multe >>>
PROGRAMARE LA VACCINARE Programează-te aici>>>
AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU SĂNĂTATE PUBLICĂ RECOMANDĂ CETĂȚENILOR SĂ RESPECTE MĂSURILE DE SĂNĂTATE PUBLICĂ PENTRU PREVENIREA RĂSPÂNDIRII INFECȚIEI COVID-19

Recomandări pentru o alimentație rațională în perioada Sărbătorilor de Paște

Recomandări pentru o alimentație rațională în perioada Sărbătorilor de Paște

Luând în considerare că au rămas clipe numărate până la Sfintele Sărbători Pascale şi abstinența alimentară în perioada postului, specialiştii recomandă să ne alimentăm atât corect, cât și sănătos. Este important de a conștientiza riscurile la care ne expunem. 

Iată câteva sfaturi pentru o alimentație rațională în perioada Sărbătorilor de Paște:

  • Procurați produsele alimentare din locuri sigure și autorizate pentru a preveni intoxicațiile alimentare;
    • Nu folosiți în prepararea bucatelor alimentele după data expirării;
    • Spălați-vă pe mâini înainte și în timpul preparării bucatelor;
    • Spălați bine fructele și legumele înainte de consum;
    • Păstrați bucatele gătite și materia primă în frigider, respectând regimul de temperatură +2..+4 oC. Se recomandă păstrarea preparatelor gata nu mai mult de 24 de ore;
    • Preparați bucatelor în cantități moderate, pentru a evita risipa și a preveni intoxicațiile alimentare.
    • Optați pentru consumul grăsimilor sănătoase (uleiuri vegetale nehidrogenate), totodată reduceți consumul de grăsimi saturate (grăsimile din carne, unt, slănină) pentru a evita acutizarea bolilor cardiovasculare și a diabetului.
    • Înlocuiți maioneza din comerț cu cea preparată în condiții de casă, sau cu alte sosuri: iaurt, smântână, suc de lămâi, etc.;
    • Combinați în farfuria dumneavoastră carnea coaptă cu salată, proporția fiind de 30 la 70. Pe masa de sărbătoare trebuie să fie prezente salatele cât mai multicolore. Legumele colorate sunt bogate în micronutrienți;
    • Coacerea și fierberea pe aburi este o metodă mai sănătoasă de pregătire a bucatelor;
    • Utilizați condimente naturale și reduceți conținutul de sare în bucatele preparate;
    • Excludeți sau reduceți la minimum de pe masa de sărbătoare a produselor procesate (mezeluri, pește, carne afumată);
    • Excludeți consumul de băuturi dulci carbogazoase, în deosebi în alimentația copiilor și evitaţi abuzul de alcool;
    • Optați pentru metodele inofensive de vopsire a ouălelor  cu coloranți naturali (coji de ceapă, sfeclă, ghimbir, etc.).

Important de menționat că după abstinența alimentară în perioada postului, consumul unei cantități sporite de grăsimi și proteine animale și a alcoolului în cantități excesive, există riscul de a dezvolta indigestii, pancreatite, gastroenterite, etc.