Agenția Națională pentru Sănătate Publică anunță concurs pentru ocuparea funcției publice vacante de:
Sef serviciul audit intern (fpc) – 1 unitate.
Codul conform clasificatorului unic al funcțiilor publice – B 35.
- Condițiile pentru a candida la funcția publică:
La funcția publică poate candida persoana care îndeplinește următoarele condiții de bază (art.27 din Legea 158/2008):
- deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- cunoaște limba română;
- care capacitate deplină de exerciţiu;
- nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
- este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
- în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică, inclusiv dintr‑o funcție publică cu statut special, conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b), sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
- nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
- Cerințe specifice necesare pentru participare la concurs (Legea 155/2011)
- 1,5 ani de experiență profesională în domeniul auditului intern;
- Studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalent în unul din domeniile: medicină, economie, drept;
- deţine certificat de calificare profesională în domeniul auditului intern în sectorul public, eliberat de către Ministerul Finanțelor, sau certificat de calificare cu recunoaștere internațională în domeniul auditului intern.
Scopul funcției: Asigurarea unui sistem eficient de audit intern, bazat pe independență și obiectivitate, pentru evaluarea activității, gestionării riscurilor și eficienței operaționale a instituției.
Sarcinile de bază:
- Organizarea, coordonarea și supravegherea activității de audit intern, asigurând respectarea standardelor profesionale și obiectivelor ANSP.
- Elaborarea și prezentarea spre aprobare a Cartei de audit intern, a Planului strategic și a Planului anual al activităților de audit intern, în baza analizei de risc.
- Supravegherea misiunilor de audit intern, inclusiv revizuirea și aprobarea planurilor și proiectelor rapoartelor aferente, precum și prezentarea acestora directorului.
- Instituirea unui mecanism eficient de urmărire a implementării recomandărilor de audit și raportarea periodică către entitățile publice privind managementul activității de audit.
- Identificarea necesităților de instruire pentru auditorii interni din subordine și organizarea participării acestora la programul de dezvoltare profesională continuă, asigurând menținerea unor standarde profesionale.
- Asigură dezvoltarea sistemului de control intern managerial în cadrul subdiviziunii de audit intern.
Lista documentelor necesare pentru participare la concurs:
- formularul de participare la concurs (vezi aici)https://statistica.gov.md/files/files/Functii_vacante/Formular_concurs_2024.docx
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii, după caz, însoțit de certificatul de recunoaștere și echivalare, eliberat de Ministerul Educației și Cercetării;
- copiile certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare relevante funcției publice vacante;
- documentele ce atestă experiența profesională de exercitare efectivă a atribuțiilor de serviciu (copia carnetului de muncă, certificatele privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
- certificatul medical;
- cazierul judiciar;
Modalitatea de depunere a documentelor:
- Candidaţii depun documentele personal, prin poştă sau e-mail (cu condiţia că candidații, care au depus dosarul prin poștă sau e-mail vor prezenta în ziua concursului, probei scrise, toate actele în original pentru autentificare, în caz contrar dosarul de concurs se respinge).
- La concurs sunt admiși numai candidații ale căror dosare de concurs sunt complete. Dosarele de concurs depuse după termenul-limită nu se examinează de către comisia de concurs.
- Certificatul medical şi cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declarația pe proprie răspundere (conform modelului anexat). În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
- Actele de studii obținute în străinătate se prezintă, după caz, însoțite de certificatul de recunoaștere și echivalare, eliberat de Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății, în termen de 30 de zile de la data la care candidatul a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Data limită pentru depunerea Dosarului de concurs – 06.03.2025
Adresa: mun.Chişinău, str. A.Cosmescu,3;
Persoana de contact – Iovu Tatiana
E-mail: tatiana.iovu@ansp.gov.md
Bibliografia concursului
- Legea cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public nr. 158/2008.
- Legea privind Codul de conduită a funcționarului public nr. 25/2008.
- Legea finanțelor publice și responsabilității bugetar-fiscale nr. 181/2014.
- Legea privind sistemul de salarizare în sectorul bugetar nr. 270/2018.
- Legea privind controlul financiar public intern nr.229/2010.
- Hotărârea Guvernului privind aprobarea Regulamentului-cadru de activitate a serviciilor financiare nr. 433/2015.
- Hotărârea Guvernului nr. 1090/2017 cu privire la organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Sănătate Publică.
- Ordinul Ministerului Finanțelor cu privire la aprobarea Planului de conturi contabile în sistemului bugetar și a Normelor metodologice privind evidența contabilă și raportarea financiară în sistemul bugetar nr. 216/2015.
- Ordinul Ministerului Finanțelor privind clasificația bugetară nr. 208/2015.
- Ordinul Ministerului Finanțelor cu privire la aprobarea Setului metodologic privind elaborarea, aprobarea și modificarea bugetului nr. 209/2015.
© Copyright DTIC ANSP 2025 Toate drepturile rezervate.
