Agenția Națională pentru Sănătate Publică anunță concurs pentru ocuparea funcțiilor publice vacante
Direcția generală finanțe și contabilitate
Specialist principal/specialistă principală (fpe) (C54) – 3 unități pe perioadă netederminată
Condițiile pentru a candida la funcția publică:
La funcția publică specialit principal, Direcția financiară poate candida persoana care îndeplinește următoarele condiții de bază (art.27 din Legea 158/2008):
- deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- cunoaște limba română;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
- este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată ;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
- în ultimii 5 ani nu a fost destituit/ă dintr-o funcție publică conform art.64 alin(1) lit a) și b) al Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
- nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Cerințe specifice necesare pentru participare la concurs (Legea 155/2011)
- Deține diplomă de studii superioare de licență – Economie /finanțe/ evidență contabilă.
- Experiență profesională în domeniu sănătății publice de cel puțin 1 an;
- Abilități de utilizare a calculatorului (Word, Excel, Power Point), utilizarea programului 1C.
- Scopul și sarcinile de bază ale funcției publice vacante (conform fișei de post și Statului de personal)
Scopul funcției:. Scopul general al funcției: Ținerea evidenței contabile a autorității, înregistrarea și evidența tranzacțiilor financiare, materialelor, veniturilor și cheltuielilor, activelor și pasivelor, participarea la efectuarea inventarierii și la întocmirea rapoartelor.
- Sarcinile de bază: Efectuarea evidenței contabile a bunurilor, lucrărilor și serviciilor în sistemul informațional de evidență contabilă al autorității;
- Asigurarea primirii, verificării și înregistrării în programul de evidență contabilă a documentelor primare privind evidența bunurilor, lucrărilor și serviciilor achiziționate și/sau primite cu titlu gratuit;
- Întocmirea facturilor fiscale pentru eliberarea bunuri materiale entităților, conform dispozițiilor Ministerului Sănătății, operațiunilor de transmitere, casare a bunurilor materiale, conform documentelor primare prezentate în subdiviziune;
- Asigurarea controlului privind corespunderea activelor și datoriilor cu datele contabile, inclusiv prin efectuarea inventarierii și participarea la implementarea controlului intern în procesele de evidență contabilă.
Lista documentelor necesare pentru participare la concurs (p.9 din Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice prin concurs aprobat prin HG 201/2009):
- formularul de participare la concurs pentru ocuparea funcției publice deschide aici
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii;
- copiile certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare relevante funcției publice vacante;
- documentele ce atestă experiența profesională de exercitare efectivă a atribuțiilor de serviciu (copia carnetului de muncă, certificatele privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
- certificatul medical;
- cazierul judiciar;
- Modalitatea de depunere a documentelor:
- Candidaţii depun documentele personal, prin poştă sau e-mail (cu condiţia că candidaţii, care au depus dosarul prin poştă sau e-mail vor prezenta în ziua concursului, probei scrise, toate actele în original pentru autentificare, în caz contrar dosarul de concurs se respinge).
- La concurs sunt admiși numai candidații ale căror dosare de concurs sunt complete. Dosarele de concurs depuse după termenul-limită nu se examinează de către comisia de concurs.
- Certificatul medical şi cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declarația pe proprie răspundere (conform modelului anexat). În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
- Actele de studii obținute în străinătate se prezintă, după caz, însoțite de certificatul de recunoaștere și echivalare, eliberat de Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății, în termen de 30 de zile de la data la care candidatul a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Data limită pentru depunerea Dosarului de concurs – 31.01.2025
Adresa: mun.Chişinău, str. A.Cosmescu,3;
Persoana de contact – Iovu Tatiana
E-mail: tatiana.iovu@ansp.gov.md
Bibliografia concursului
Acte normative:
- Legea cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public nr. 158/2008.
- Legea privind Codul de conduită a funcționarului public nr. 25/2008.
- Legea contabilității nr. 113/2007.
- Hotărârea Guvernului privind aprobarea Regulamentului-cadru de activitate a serviciilor financiare nr. 433/2015.
- Hotărârea Guvernului nr. 1090/2017 cu privire la organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Sănătate Publică.
- Ordinul Ministerului Finanțelor cu privire la aprobarea Planului de conturi contabile în sistemului bugetar și a Normelor metodologice privind evidența contabilă și raportarea financiară în sistemul bugetar nr. 216/2015.
- Ordinul Ministerului Finanțelor cu privire la aprobarea Regulamentului privind inventarierea nr. 60/2012.
© Copyright DTIC ANSP 2025 Toate drepturile rezervate.