Dacă ați revenit dintr-o călătorie și aveți febră, tuse, rinoree, solicitați asistenţă medicală la 112. Pentru informații suplimentare apelați LINIA VERDE a Agenției Naționale pentru Sănătate Publică: 0 800 12300.

15 martie – Ziua mondială a drepturilor consumatorilor

Ziua mondială a drepturilor consumatorilor („World Consumer Rights Day” – WCRD) este marcată anual la 15 martie. Această zi a fost lansată pentru a se scoate în evidență aspecte legate de serviciile de care beneficiază consumatorii.

La data de 15 martie 1962, J.F. Kennedy, președintele Statelor Unite ale Americii, rostea către Congresul American un mesaj în care susținea, pentru prima dată, existența a patru drepturi fundamentale ale consumatorilor: dreptul la securitate, dreptul la informare, dreptul de a fi ascultat și dreptul de a alege produse și servicii. 15 martie 1962 reprezintă momentul istoric al nașterii mișcării mondiale a consumatorilor.

Data de 15 martie marchează ziua în care preşedintele John F. Kennedy a declarat în faţa Congresului american: „Consumatorii, prin definiţie, suntem noi toţi. Ei sunt cel mai mare grup economic, afectat de aproape fiecare decizie economică publică şi privată. Cu toate acestea, ei sunt singurul grup important […] ale cărui opinii sunt de multe ori neauzite”.

Agenția Națională pentru Sănătate Publică  este organul de stat abilitat cu funcție de protecția consumatorilor conform prevederilor art. 28, alin. (2), lit. b, al Legii nr. 105 din 13-03.2003 privind protecția consumatorilor :

,,În domeniul produselor medicamentoase,farmaceutice și parafarmaceutice , al serviciilor prestate de instituțiile farmaceutice și medicale, precum și al altor produse și servicii , puse la dispoziția consumatorului de întreprinderile și instituțiile farmaceutice și medicale.”

 

Pe parcursul anului 2019 în cadrul examinării reclamațiilor parvenite de la consumatori   și în urma controalelor inopinate, agenții economici au restituit la consumatori contravaloarea serviciilor medicale neconforme în suma de 16.350 lei.

 

                              Suntem alături de consumatori !

Dvs. puteți înainta o reclamație care trebuie să conțină datele dvs. pentru a putea fi contactat ( nume, prenume ,e-mail , telefon , adresa ) precum și datele de identificare ale comerciantului (denumirea agentului economic și IDNO, data achiziționării produsului/prestării serviciului).

Obligatoriu se vor atașa la reclamație documente probatorii (factura, bon fiscal ,chitanta , contract, certificat de garantie).

Reclamațiile pot fi depuse online accesând link-ul următor:

  https://ansp.md/index.php/petitie-online/

                                        E-mail : anticamera@ansp.gov.md

         Telefonul consumatorului: 022-574-542

© 2020 Agenția Națională pentru Sănătate Publică.